Poznámka

Na materskej | týždeň dvadsiatyprvý

Sobota

• Dieťa odpočívajúce v húpačke, dieťa zalomené v šátku, absolútne úžasné čokoládové brownies od mojej sesternice, Piešťany, kúpeľná oplátka, obed s manželovou rodinou, knihy, pohoda… Môže byť takáto sobotienka.
  • Za celý týždeň som neprečítala žiadnu celú knihu, ale videla som štyri filmy (Power Rangers – 2* nič moc, The Mummy (2017) – 2* tiež nič moc, Mustang – 4* neveselá turecká dráma a The 33 – 4* milé prekvapenie, čakala som horšie spracovanie, no dobra dráma nakoniec).

Nedeľa

• Do obeda viažem Adamka do šátku a ideme aj s manželom do centra mesta na stretnutie s našimi známymi. Posedíme v kaviarni na námestí.
    • V Piešťanoch nie je veľa rodičov, ktoré by svoje deti nosili. Ale desí ma, že najviac som tam bábätka videla v tzv. visítku. Chrbátikom k rodičovi, s tvárou pred seba. Zavesené za rozkrok, nohy hompáľajúce sa. Nosiť áno, ale ide to aj zdravo. Visítkom mu iba škodia. Kto si netrúfa na šátok, existujú aj ergonomické nosítka.
    • Nošení dětí a vliv na jejich vývoj
  • Po troch hodinách sa vrátime domov a rozpaľujeme gril. Obed s rodinkou na terase.
  • Po obede balím veci a hurá na minidovolenku. Ideme do Mikulova.
  • Ubytovanie máme Pod Vinicí. Malé, skromné, ale na izbe plánujeme iba prespať. Adamko spáva v hniezdočku v našej posteli a veľa na tri noci nepotrebujeme. Penzión je kúsok od centra mesta, priamo pod Svatým kopečkem, kam sa večer ideme prejsť.

Pondelok

• Celý deň v Lednicko-valtickom areáli. Článok tu.

Utorok

• Objavili sme raj na Pálave.
  • Prešli sme centrum Mikulova.
  • Mali fajnovú večeru v reštaurácii Marcela Ihnačáka.

Streda

• Minidovolenka za nami, ideme domov do Brna. Berieme to cez Rakúsko, zastavujeme v mestečku Laa an der Thaya.
    • Do príkrmov síce ďaleko, ale myslíme už aj na ne. Že majú v zahraničí lepšiu kvalitu počúvame všade naokolo. Povedali sme si, že skúsime teda mäsovo-zeleninové príkrmy kúpiť v Rakúsku, keď už to máme tak blízko. Brali sme tie od Hipp. Popravde, zložením sú rovnaké ako tie v ČR.
    • Manžel vyhlásil, že taký príkrm je vlastne celkom chytré jedlo pre zaneprázdnených ľudí. Mäso a zelenina pripravená k okamžitej spotrebe. Za 30 Kč. Akurát bez chuti, pretože už sme navyknutý na soľ a koreniny, takže detské neochutené jedlo je pre nás mdlé.
    • Ale nakoniec asi aj tak pôjdeme cestou BLW (jidlodotlapky.cz), dokonca som v Brne objavila kurz, tak podľa toho sa rozhodneme.
  • V Laa an der Thaya zájdeme aj do centra. Nie že by to bolo veľké mesto a aj hrad prerábajú. Predstava bola, že sa trochu prejdeme, Adamko v šátku zaspí a my sa pôjdeme najesť. Adamko v šátku nezaspal, takže nechceme riskovať, že hodinu v reštaurácii sa mu nebude páčiť a vraciame sa do auta. Samozrejme v autosedačke okamžite zaspí.
  • Pred Brnom objednávam damejidlo.cz, reštaurácia Soupárna má v ponuke piknikové menu. Ideálne. Jedlo si ideme zjesť do neďalekého parku, nech ten návrat z dovolenky je príjemnejší.
  • A do večera ma čaká už iba veľké upratovanie, pranie a vybaľovanie.

Štvrtok

• Adamkovi prišli Montessori hračky z kidtown.cz. Sensory Blocks z hromadnej objednávky, ktorú organizovala Míša z mklife.cz a k tomu som priobjednala dve drevené hračky od Plan Toys – Váleček a Barevný váleček.
  • Po obede idem aj s Adamkom v kočíku pozrieť kolegov v práci.
  • Hlavný dôvod ale navštíviť tie miesta je nemocnica, kde sa Adamko narodil. Na môj email, či prijímajú detské oblečenie odpovedali kladne a tak som za tašku vecí, z ktorých už Adamko vyrástol, a dve zavinovačky, darovala nemocnici.

Piatok

• Týždeň mimo domov Adamkovi prospel, pretože so záujmom sleduje všetky svoje hračky. Dlho ich nevidel a príde mi, akoby ich znovuobjavil. Už mám odskúšané, že hračky mu musím striedať a tak isto prostredie. Nemôžeme byť celý deň iba v jednej miestnosti, rád je napríklad doobeda v izbe a poobede v kuchyni. Samozrejmosťou je aspoň krátka prechádzka von.
  • Dnes ideme iba na poštu, pretože tropické teploty nedávam ani ja, nieto ešte Adamko.
  • Paradoxne sa mu ale najlepšie spinká na mne. To zaspí. Keby ho položím do postieľky, tak sa zobudí. Takže, keď poobede zaspal, jednou rukou som mu hladkala chrbátik a druhou držala a čítala knihu Ako oslobodiť potenciál vášho dieťaťa, ktorú som ráno z pošty priniesla. Konečne Montessori knižka s inšpiráciami pre deti do troch rokov.

2 thoughts on “Na materskej | týždeň dvadsiatyprvý

• Pôvodne som aj chcela, ale vzhľadom na pôrod, aký som mala, sa nachádzam vo fáze, že druhé dieťa nechcem (leda, že by ho za mňa niekto porodil). 😀 A keď náááhodou toto obdobie prekonám, bude to tak o štyri-päť rokov, skôr by som asi ani nechcela. Dovtedy by to niekde v garáži nemuselo vydržať v dobrom stave. Takže darujeme a iba pár kúskov si nechávame, ale to sú také pamätné (firemné bodyčko, body, ktoré mal na sebe ako prvé, a pod.) 🙂