Blog

Digitálny minimalizmus – jednoduché kroky, ktoré som začiatkom roka zaviedla a pomohli

2.4.2020
  • Naozaj dôkladne pretriediť, koho chcem sledovať, čo chcem na internete čítať, aké správy si chcem k sebe púšťať a na čo už nemám kapacitu. Dalo by sa sledovať tisíce zaujímavých stránok, ale časovo je to nemožné.
  • Nemusím vidieť všetky aktuálne filmy a seriály.
  • JOMO – Joy of Missing Out.
  • Nastaviť na IG oznámenie po 25 minutách. Mala som 30, lenže keď to vyskočí, ešte si chcem dopozerať stories/dopísať komentár, tak som si dala 25 minút s tým, že dokončím túto jednu činnosť a koniec.
  • Vypnúť notifikácie. Zvukové aj odznaky informujúce, koľko neprečítaných správ čaká. Nie je to dôležité, keď mám čas, vyriešim ich, ale nedovoľujem, aby ma oberali o pozornosť vždy, keď vidím číslo.

Preusporiadať mobil. To znamenalo:

  • Vyhodiť appky, ktoré nepotrebujem alebo mi stačí ich požívať len na notebooku.
  • Rozdeliť appky do priečinkov. Je to o klik naviac sa k nim dostať, prípadne ešte swipe naviac, ak sú na druhej strane priečinku (iPhone).
  • Presunúť priečinky na druhú obrazovku (ďalší pohyb naviac). Tým sa eliminovalo to, že otvorím mobil kvôli správe pre manžela a ejhľa, vidím ikonu IG, kliknem a polhodinu sledujem stories. To už sa nestáva, lebo keď otvorím mobil, vidím takmer prázdnu plochu. Musela by som posunúť prstom zprava doľava (swipe), nájsť správny priečinok so sociálnymi sieťami (poradie priečinkov zatiaľ preventívne mením po pár dňoch, pretože zvyk sa buduje rýchlo) a tam kliknúť na appku. A to už sa mi nechce.
  • Do spodného menu som dala appky, ktoré robia pre mňa mobil užitočný. Čiže Spotify (hudba), Overcast (podcasty), eReading (e-knihy z knižnicie) a Správy (komunikácia s manželom). Na prvej ploche som si nechala Duolingo na učenie arabčiny, Hodinky (budík a časovač) a ešte skúšam aplikáciu Momentum na dodržiavanie pravidelných zvykov. Momentum sa mi neosvedčilo, aktuálne tam mám ešte aplikáciu Forest na sústredenie, keď naozaj treba a aplikáciu WHM (Wim Hof).

Čo najmenej používať mobil pred Adamom a po 20:00 (príprava na kvalitný spánok). V priebehu pár týždňov sa pre mňa stalo automatické, že po 20:00 som na mobil ani notebook nepozrela.

Nemusí to byť na 100 %. 80 % je viac ako 50 % alebo nič.

Tak málo stačilo. Znížila som celkový čas na mobile/notebooku a sociálnych sieťach, viac čítam, viac sa hýbem, viac sa vzdelávam.

Mohlo by sa Vám páčiť

1 komentár

  • Odpovedať Prvý štvrťrok a ako sa darilo mojim cieľom – Orvokki's blog 2.4.2020 na 20:24

    […] o jendoduchých krokoch, ktoré som si nastavila, uložila som ich aj sem na blog do článku: Digitálny minimalizmus – jednoduché kroky, ktoré som začiatkom roka zaviedla a pomohli. S príchodom koronaviru som chcela byť viac v obraze, viac čítala správy, máme home […]

  • Zanechať odkaz

    Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.