Blog O knihách

#2 Pôst

19.3.2019
  • Január: otužovanie
  • Február: pôst
  • Marec: žiadna obrazovka po deviatej večer
  • Apríl: španielčina
  • Máj: meditácia
  • Jún: minimalizmus
  • Júl: angličtina
  • August: LCHF (low carb high fat)
  • September: turistika
  • Október: návrat do práce
  • November: dokončiť moje poznámky o materstve a cestovaní do ucelenej formy
  • December: joga a prevrátené pozície

Február nám začal nabitý rôznym programom, víkend sme strávili s rodinou na Slovensku a oslávili moju tridsiatku, takže s pôstom nemalo zmysel začínať, keď som mala nádhernú voňavú makronkovú tortu a rezerváciu do najlepšieho burger podniku v Trenčíne. Pár dni na to sme zaleteli do Skopje a po návrate som mala pripravený krásny plán, ako na pôst nabehnúť.

Celé sa to zrútilo ešte pred príletom domov, kedy najprv ochorel Adam a potom ja i manžel. Potvora bacilová sa jeho držala dva týždne, nás ešte dlhšie. Takže celý február sme kašlali, soplili a jedli. V malých množstvách a často, pretože tak sme to obaja cítili a keď je človek chorý, má počúvať svoje telo (teda, mal by ho počúvať vždy, ale počas choroby obzvlášť). Nekonalo sa ani otužovanie, nechodila som na jogu ani na turistiku, nemala som náladu na jazyky a zmeškala som všetky hodiny angličtiny.

Ak by som bola pesimista, určite by som sa na všetky ciele vykašľala, pretože za celý mesiac som sa neposunula ani o krok a aby toho nebolo málo, posledného mi umrel tatino. V rovnakom duchu sa preto niesol aj prvý marcový týždeň. Smútok, nezáujem o väčšinu vecí a návrat chutí na sladké, pretože túžba smútok zaháňať sladkým vo mne stále je a ja som sa jej ani nijako nebránila.

Keďže som ale optimista, tak tragicky to nevidím.

Otužovanie ma síce nelákalo, ale aspoň som si prečítala niečo o Wim Hof metóde. A nejak sa neviem rozhodnúť, či to skúsiť alebo je to už príliš a zatiaľ to odložím. Pôst si naordinujem na jar, dlhší, pretože už nekojím a nebudem sa musieť báť ani toho viacdňového. Žiadna obrazovka po deviatej večer sa mi podarila odštartovať, po večeroch väčšinou s manželom pozeráme filmy na projektore alebo si čítam. Síce do mobilu stále občas pozriem, ale času za ním strávim výrazne menej. Na španielčinu som si aspoň nainštalovala aplikácie Memrise a Duolingo.

Meditovanie by mi určite prospelo, ale myšlienky boli rozbehané kade tade. No v Yoga House som objavila večerné meditácie a na marec sa prihlásila na prvú lekciu. Minimalizmus je asi jediná oblasť, kde sa mi stále darí (čo je až divné, že je stále čo minimalizovať), podarilo sa mi upratať prístrešok na záhradu, dokumenty a veľký pokrok som spravila aj medzi jedničkami a nulami, pretriedila som množstvo dokumentov, fotiek a opäť znížila počet stránok a ľudí, ktoré chcem sledovať.

Na angličtine som síce nebola a úlohy nerobila, no keď pozeráme s manželom filmy, odmieta mi pustiť naše titulky a tak filmy sledujem v pôvodnom znení (čo je väčšinou angličtina) a aby som pochopila aj vtipy, tak mám anglické titulky. Síce vždy protestujem, ale som za to rada, pretože je to jeden z najlepších spôsobov, ako sa anglicky učiť.

Február a začiatok marca rozhodne neboli LCHF, ale skôr veľa sacharidov, málo zeleniny, ale aspoň mi telo pripomenulo, že si na to mám dávať pozor a naozaj sa pri vyššom príjme sacharidov necítim dobre. Turistika nebola žiadna, ale naplánovala som si aspoň pár výletov na jar a kúpila letenky do Madridu, odkiaľ sa presunieme do Ovieda a pôjdeme Camino Primitivo.

S návratom do práce to vyzerá nádejne, pretože sme pre Adamka našli malú Montessori školičku. Adaptačný týždeň sme síce o dva týždne kvôli chorobe posúvali, ale vyzerá to tak, že dva dni v týždni budem mať doobeda voľno a tak sa nejakých 6-7 hodín každý týždeň na prácu nájde. Poznámky o materstve a cestovaní sú rozpísané, asi im dám nakoniec formu viacero článkov na blogu než jedného dokumentu, ale uvidím. Na to mám ešte dosť času a je to zrovna vec, ktorá sa dá spraviť rýchlo, ak na to budem mať pár dní čas.

Keďže toto zhrnutie píšem v tretí marcový týždeň, viem, že februárový útlm už pominul a ja som sa k svojim predsavzatiam vrátila. Ale o tom až o 2-3 týždne. Moja hlavná marcová téma je digitálny detox a bude najmä o tom, ako som si nastavila pravidlá trávenia času za notebookom a s mobilom v ruke.

  • Všetky obrázky v článku sú z pexels.com.

Mohlo by sa Vám páčiť

Žiadne komentáre

Zanechať odkaz

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.